Cyklistické týmy na sociálních sítích: Ineos má nejvíc fanoušků

Tagy:
Cyklistické týmy na sociálních sítích: Ineos má nejvíc fanoušků>

Fotografie a videa ze závodů, tréninků, ze zákulisí. Aktuální informace, vyjádření cyklistů, trenérů a sportovních ředitelů, zajímavé statistiky a infografiky, zábavné kampaně. Cyklistické World Tour týmy využívají ke komunikaci s fanoušky sociální sítě Facebook, Instagram, Twitter i Youtube prakticky každý den. Zaměstnávají lidi, kteří se specializují výhradně na ně. 

Jak můžete vidět níže v tabulce, některé týmy už sleduje víc lidí na Instagramu než na Facebooku. Sledovanost týmů ovlivňuje mnoho faktorů. Není to jen o síle značky týmu a o tom, jak dlouho se v pelotonu pohybuje. Například týmy Movistar a Trek-Segafredo sdílejí informace o mužském i ženském týmu na jednom profilu, zatímco CCC odděleně. Francouzské týmy Ag2R La Mondiale a FDJ komunikují primárně ve francouzštině, zatímco většina týmů pochopitelně v angličtině.

Nejsledovanější je Ineos

Nejvíc lidí sleduje na sociálních sítích tým Ineos. Na Instagramu má 872 000 followerů, na Facebooku pak Ineos sleduje 892 000 lidí. Druhý je španělský Movistar, oblíbený je zejména ve španělsky mluvících zemích. Třetí je Trek-Segafredo. Zajímavé je, že nejsledovanější silniční cyklista Peter Sagan má mnohonásobně víc followerů než jeho tým Bora-hansgrohe. Sagana sleduje na Instagramu 1 600 000 fanoušků, na Facebooku má 1 180 000 podporovatelů.

Jak “postuje” Michal Kwiatkowski?

Také většina cyklistů komunikuje s fanoušky přes sociální sítě. Někteří si jen plní týmové povinnosti, ale někteří jezdci se o svou vlastní prezentaci pečlivě starají. Například Michal Kwiatkowski se snaží o aktualizaci svých profilů už krátce po dojezdu do cíle. Komunikuje s člověkem, který vybere fotografie, přepíše cyklistův komentář a publikuje posty.

“Občas jsem příliš zaneprázdněný a nestíhám postovat. Pocity i slova jsou však vždycky moje, jen to celé nedávám dohromady já,” vysvětluje “Kwiato” fungování svých sociálních profilů pro web Velonews.

WT tímy - followeri Instagram Facebook
AG2R LA MONDIALE 150 000 185 000
ASTANA PRO TEAM 284 000 365 000
BAHRAIN - MCLAREN 149 000 64 000
BORA - HANSGROHE  318 000 172 000
CCC Team 309 000 523 000
COFIDIS 72 000 108 000
DECEUNINCK - QUICK-STEP 414 000 399 000
EF PRO CYCLING 292 000 256 000
GROUPAMA-FDJ 89 000 110 000
ISRAEL START-UP NATION 46 000 710 000
LOTTO-SOUDAL 170 000 181 000
MITCHELTON - SCOTT 289 000 230 000
MOVISTAR TEAM 575 000 589 000
NTT PRO CYCLING 211 000 200 000
TEAM INEOS 872 000 892 000
TEAM SUNWEB 249 000 141 000
TEAM JUMBO-VISMA 189 000 212 000
TREK-SEGAFREDO 448 000 610 000
UAE TEAM EMIRATES 122 000 33 000

Aktuální tabulka k 28. 2. 2020